Logo voorzieningen.nl
HomeGemeente AlmereBriefadres aanvragen
Zoom:

Briefadres aanvragen

Doel

Heb je (tijdelijk) geen woonadres? Dan kun je een briefadres aanvragen bij de gemeente.

Toelichting

Het aangifteformulier Briefadres dat je hiervoor nodigt hebt, haal je persoonlijk op bij de gastheren/-vrouwen in de centrale hal van het stadhuis.

Wat is een briefadres?

Een briefadres is het adres van een persoon die jouw post wil ontvangen. Het kan ook het adres zijn van een door de gemeente aangewezen instelling. Degene die bereid is om je post te ontvangen, moet er wel voor zorgen dat jij de post ook krijgt.

Wanneer kun je een briefadres aanvragen?

Dit kan als je bijvoorbeeld:

- dak- of thuisloos bent;

- een ambulant beroep hebt (je bent niet gebonden aan 1 plaats);

- korte tijd in het buitenland bent (maximaal 8 maanden);

- verblijft in een opvanginstelling zoals een Oranje Huis;

- verblijft in een zorginstelling;

- verblijft in een huis van bewaring.

Meer informatie



Doelgroep

  • voor alle leeftijden


Laatste wijziging: 14-3-2023 20:48:32

Gemeente Almere

Bezoekadres:
Stadhuisplein 1
Almere-Stad

Postadres:
Postbus 200
1300 AE Almere

Route / kaart:


Telefoonnummer: 14 036

E-mailadres: info@almere.nl

Website: www.almere.nl


Doelstelling of kernactiviteit:
Het doel van een gemeente is orde handhaven, infrastructuur inrichten en onderhouden en zorg verlenen aan de burgers.

Belangrijkste doelgroepen:
Inwoners van de gemeente


Is dit uw organisatie?
Klik hier voor beheer