U kunt een briefadres aanvragen als u geen (vast) woonadres heeft. Bijvoorbeeld als u schipper of kermisexploitant bent. Ook als u in een tehuis of inrichting verblijft en u kunt of wilt zich hier niet inschrijven, kunt u een briefadres aanvragen.
Het aanvragen van een briefadres doet u aan de balie van de gemeente. Gebruik hiervoor de knop 'Afspraak maken briefadres'. Let op: het adres dat u opgeeft is van een woonhuis. Het mag geen bedrijf of postbusnummer zijn.
Meenemen
* een geldig identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument),
* een schriftelijke opgave van de reden waarom u een briefadres nodig heeft, bijvoorbeeld een werkgeversverklaring of bewijs van de kamer van koophandel,
* een schriftelijke toestemming van de briefadresgever met een kopie van zijn identiteitsbewijs.
Voorwaarden
Om een briefadres te krijgen moet u aan de volgende voorwaarden voldoen:
- u heeft geen woonadres (de gemeente onderzoekt dit),
- het briefadres bevindt zich in Nederland,
- u heeft een duidelijke reden voor de aanvraag.
Gaat de gemeente akkoord, dan krijgt u voortaan alle post van overheidsinstanties op dit briefadres. De briefadresgever van het briefadres is verplicht die post aan u door te geven. U moet uw briefadres wel zelf doorgeven aan alle andere instanties.
Bezoekadres:
Stadhuisplein 1
Terneuzen
Postadres:
Postbus 35
4530 AA Terneuzen
Telefoonnummer: 14 0115
E-mailadres: gemeente@terneuzen.nl
Website: www.terneuzen.nl
Doelstelling of kernactiviteit:
Het doel van een gemeente is orde handhaven, infrastructuur inrichten en onderhouden en zorg verlenen aan de burgers.
Belangrijkste doelgroepen:
Inwoners van de gemeente