Logo voorzieningen.nl
Logo Financieel Paspoort
Logo Digitale Sociale Kaart
HomeGemeente Utrechtse Heuvelrug › Gemeentebestuur
Zoom:

Gemeentebestuur

Doel

Besturen van de gemeente, zorgen voor voorzieningen en verstrekken van vergunningen.

Toelichting

De gemeente heeft veel verschillende taken. De gemeente: houdt bij wie er in de gemeente wonen; geeft officiële documenten uit, zoals een paspoort of identiteitskaart en een rijbewijs; verstrekt uitkeringen aan wie niet in eigen levensonderhoud kan voorzien; is verantwoordelijk voor het Sociaal Domein waaronder de uitvoering van de Wmo, de Jeugdwet en de Participatiewet; is verantwoordelijk voor de huisvesting van scholen en geeft geld uit aan leerlingen die extra begeleiding nodig hebben; maakt bestemmingsplannen en houdt toezicht op de woningbouw; legt straten, wegen voetpaden en fietsroutes aan. En zorgt dat ze onderhouden worden; voert de Wet milieubeheer uit; verstrekt subsidies, bijvoorbeeld aan sport- en culturele organisaties, of verenigingen en stichtingen met een maatschappelijk doel.

Meer informatie



Doelgroep

  • voor alle leeftijden


Laatste wijziging: 04-12-2023 07:41:21

Gemeente Utrechtse Heuvelrug

Bezoekadres:
Kerkplein 2
Doorn

Postadres:
Postbus 200
3940 AE Doorn

Telefoonnummer: 0343- 56 5600

Telefoonnummer: 0343-41 57 60

E-mailadres: info@heuvelrug.nl

Website: www.heuvelrug.nl/


Route / kaart:


Doelstelling of kernactiviteit:
Het doel van een gemeente is orde handhaven, infrastructuur inrichten en onderhouden en zorg verlenen aan de burgers.

Belangrijkste doelgroepen:
Inwoners van de gemeente