In grote lijnen kan de ombudsman zich bemoeien met de manier waarop de gemeente inwoners, ondernemers en organisaties behandelt. In formele taal: de ombudsman kan bekijken of de gemeente u behoorlijk heeft bejegend.
Heeft u een probleem met een gemeente of een andere gemeentelijke organisatie die bij de gemeentelijke ombudsman is aangesloten? Dan kunt u eerst bij die gemeente of gemeentelijke organisatie een klacht indienen. De meeste gemeenten en gemeentelijke organisaties hebben een speciaal klachten- en suggestieformulier. Vraag hiernaar of kijk op de website van de organisatie. Welke organisaties zijn aangesloten bij ORR vindt u door hier naar beneden te scrollen.
Bevestigt de gemeente of organisatie de ontvangst van uw klacht niet? Of wordt uw klacht niet op tijd (binnen 6 weken) behandeld? Of is uw klacht wel behandeld maar bent u daar niet tevreden over?
Neemt u dan contact op met ORR.
Bezoekadres:
Batavierenstraat 15-35 (5e etage)
Rotterdam
Postadres:
Antwoordnummer 90290
3009 VB Rotterdam
Telefoonnummer: 0800-0802 (gratis)
E-mailadres: info@orr.nl
Website: orr.nl/
Doelstelling of kernactiviteit:
De gemeentelijke ombudsman is onafhankelijk en onderzoekt en beoordeelt klachten over gemeentelijke diensten, deelgemeenten, gemeenteambtenaren en bestuurders.
Belangrijkste doelgroepen:
De gemeentelijke ombudsman is er niet alleen voor burgers, maar ook voor bedrijven en maatschappelijke organisaties.