De dienstverlening van de voedselbank is een aanvulling op wat de deelnemer zelf kan doen om de situatie te verbeteren. De dienstverlening van de voedselbank is erop gericht om de deelnemer wat extra armslag te bieden om door een moeilijke periode in het leven door te komen.
Per huishouden wordt slechts één pakket verstrekt. De toetsingscriteria en de inhoud van de dienstverlening worden met name bepaald door het aantal inwonende gezinsleden. Bij de inkomenstoets worden alle inkomsten en uitgaven van een huishouden omgerekend tot een één gezamenlijk beschikbaar normbedrag per maand.
Bezoekadres:
De Steiger 122
Almere Haven
Postadres:
De Steiger 122
1351 AL Almere Haven
Telefoonnummer: 036-7505085
E-mailadres: secretariaat@voedselbankalmere.nl
Website: www.voedselbankalmere.nl
Doelstelling of kernactiviteit:
De Voedselbank Almere heeft als doel mensen, die niet kunnen voorzien in hun basisbehoeften, zo snel mogelijk weer financieel zelfstandig te maken door een hersteltraject in te zetten en de mensen te ondersteunen met levensmiddelen.