Logo voorzieningen.nl
Logo Financieel Paspoort
Logo Digitale Sociale Kaart
HomeZorgkwekerij De Pimpernel › Sociale activering
Zoom:

Sociale activering

Doel

Bij de meeste medewerkers wordt gekozen voor een observatieperiode. De aanmelding voor de sociale activering wordt gedaan door de aanvrager in overleg met de leiding van de Pimpernel.

Toelichting

Het doel van sociale activering is onderzoek naar de arbeidsmogelijkheden en onmogelijkheden van de medewerker in de praktijk.

Naast de arbeidsmogelijkheden wordt gekeken naar de sociale vaardigheden van de medewerker.

Het is van essentieel belang dat de juiste werksoort gekozen wordt en dat er arbeidsplezier en zo mogelijk groei- en ontplooiingsmogelijkheden aangeboden kunnen worden.

Sociale activering wordt afgesloten met een evaluatiegesprek samen met de medewerker en de aanvrager. Dit wordt schriftelijk gerapporteerd.

Als uit de observaties blijkt dat de medewerker op zijn plaats is op de planterij, dan kan een trajectplan worden gemaakt.

De wensen en mogelijkheden worden op elkaar afgestemd.

Er wordt een individueel plan voor de medewerker opgesteld, met leerdoelen en leerpunten.

De duur van dit onderzoek is 15 werkdagen van de medewerker.


Doelgroep

  • Voor specifieke zorgvragen vanuit de WMO of als particulier met een PGB.
  • van 16 tot en met 65 jaar


Laatste wijziging: 5-2-2019 11:19:41

Zorgkwekerij De Pimpernel

Bezoekadres:
Achtereindsestraat 1-b
Aalst

Postadres:
Achtereindsestraat 1-b
5583 TB Waalre

Telefoonnummer: 040 22 22 305

E-mailadres: info@planterijdepimpernel.nl

Website: www.planterijdepimpernel.nl


Route / kaart:


Doelstelling of kernactiviteit:
Het doel van deze observatieperiode is onderzoek naar de arbeidsmogelijkheden en onmogelijkheden van de medewerker in de praktijk. Naast de arbeidsmogelijkheden wordt gekeken naar de sociale vaardigheden van de medewerker. Het is van essentieel belang dat de juiste werksoort gekozen wordt en dat er arbeidsplezier en zo mogelijk groei- en ontplooiingsmogelijkheden aangeboden kunnen worden.