Logo voorzieningen.nl
Logo Financieel Paspoort
Logo Digitale Sociale Kaart
HomeGemeente Brummen › Gemeentebestuur
Zoom:

Gemeentebestuur

Doel

Besturen van de gemeente, zorgen voor voorzieningen en verstrekken van vergunningen.

Toelichting

De gemeente heeft veel verschillende taken. De gemeente: houdt bij wie er in de gemeente wonen; geeft officiƫle documenten uit, zoals een paspoort of identiteitskaart en een rijbewijs; verstrekt uitkeringen aan wie niet in eigen levensonderhoud kan voorzien; is verantwoordelijk voor het Sociaal Domein waaronder de uitvoering van de Wmo, de Jeugdwet en de Participatiewet; is verantwoordelijk voor de huisvesting van scholen en geeft geld uit aan leerlingen die extra begeleiding nodig hebben; maakt bestemmingsplannen en houdt toezicht op de woningbouw; legt straten, wegen voetpaden en fietsroutes aan. En zorgt dat ze onderhouden worden; voert de Wet milieubeheer uit; verstrekt subsidies, bijvoorbeeld aan sport- en culturele organisaties, of verenigingen en stichtingen met een maatschappelijk doel.


Doelgroep

  • voor alle leeftijden


Laatste wijziging: 6-10-2012 19:41:26

Gemeente Brummen

Bezoekadres:
Engelenburgerlaan 31
Brummen

Postadres:
Postbus 5
6970 AA Brummen

Telefoonnummer: 0575-56 82 33

E-mailadres: gemeente@brummen.nl

Website: www.brummen.nl


Route / kaart: