Logo voorzieningen.nl
HomeGemeente HeerlenBriefadres aanvragen
Zoom:

Briefadres aanvragen

Doel

U kunt uw post tijdelijk ontvangen op een ander adres dan waar u verblijft. Bijvoorbeeld omdat u geen woning heeft. U vraagt het gebruik van een briefadres aan bij de gemeente.

Toelichting

De hoofdbewoner van het briefadres geeft de ontvangen post aan u door. U vraagt het gebruik van een briefadres aan bij de gemeente waar de briefadresverlener woont.

Een briefadres is het adres van een bekende, een bedrijf of een instelling. Overheidsinstellingen sturen uw post naar dit adres. De ontvanger zorgt ervoor dat de post bij u terechtkomt. U kunt een briefadres gebruiken als u geen woonadres heeft of verblijft in een instelling.

Kunt u niet zelf aan een briefadres komen? Dan helpt de gemeente u hierbij.

De (hoofd)bewoner van het opgegeven briefadres geeft schriftelijke toestemming voor de inschrijving op zijn/ haar woonadres. Zo zorgt hij/zij dat u via hem/haar bereikbaar bent.

Als u naar het buitenland vertrekt, kunt u geen briefadres in Nederland aanhouden. Woont u van een jaar ten minste tweederde van de tijd buiten Nederland, dan bent u verplicht uw vertrek uit Nederland en uw adres in het buitenland door te geven aan de gemeente.

Meer informatie



Doelgroep

  • vanaf 18 jaar


Laatste wijziging: 29-3-2023 15:13:04

Gemeente Heerlen

Bezoekadres:
Geleenstraat 25
Heerlen

Postadres:
Postbus 1
6400 AA Heerlen

Route / kaart:


Telefoonnummer: 045-560 50 40

E-mailadres: gemeente@heerlen.nl

Website: www.heerlen.nl


Doelstelling of kernactiviteit:
Het doel van een gemeente is orde handhaven, infrastructuur inrichten en onderhouden en zorg verlenen aan de burgers.

Belangrijkste doelgroepen:
Inwoners van de gemeente


Is dit uw organisatie?
Klik hier voor beheer