Heeft u tijdelijk geen vast woonadres? Dan kunt u een aanvraag doen voor een briefadres. Daardoor bent u toch opgenomen in de Basisregistratie Personen (BRP) en blijft u schriftelijk bereikbaar voor officiƫle instanties. Ook moet u ingeschreven staan om een reisdocument, rijbewijs of uitkering aan te kunnen vragen.
De hoofdbewoner van het adres waar u een briefadres aanvraagt moet hiervoor toestemming geven en ervoor zorgen dat u uw post krijgt. Na 6 maanden bekijkt de gemeente opnieuw of u nog in aanmerking komt voor een briefadres. U kunt in aanmerking komen voor een briefadres als u: * Dak- of thuisloos bent * In een instelling verblijft (gezondheidszorg, kinderbescherming of detentie) * In een vaartuig of voertuig woont * Korter dan 8 maanden in het buitenland verblijft Meer informatie vindt u via Rijksoverheid: Kan ik mijzelf laten inschrijven op een briefadres? Als u langer dan acht maanden in het buitenland gaat wonen, bent u verplicht uw vertrek uit Nederland en uw adres in het buitenland door te geven aan de gemeente.
Bezoekadres:
Stadhuisplein 100
1506 MZ Zaandam
Postadres:
Postbus 2000
1500 GA Zaandam
Telefoonnummer: 14 075
E-mailadres: a.louter@zaanstad.nl
Website: www.zaanstad.nl
Doelstelling of kernactiviteit:
Het doel van een gemeente is orde handhaven, infrastructuur inrichten en onderhouden en zorg verlenen aan de burgers.
Belangrijkste doelgroepen:
Inwoners van de gemeente